فیلترهای واقعیت افزوده مورد استقبال قرارگرفته در اینستاگرام، قرار است به لطف تغییرات بهوجودآمده در پلتفرم Spark AR فیسبوک، پویاتر از قبل شوند و ویژگیهای جدیدی پیدا کنند؛
اینستاگرام بهتازگی اعلام کرده است که کسانی که تولید محتوا میکنند میتوانند ازاینپس جلوههایی را بسازند که از طریق Spark AR واکنش به موسیقی درحال پخش نشان می دهند؛ اینستاگرام همچنان درحال پرداختن به غنیتر کردن فیلترهای واقعیت افزوده پلتفرم خود است و این اقدام جدید نیز در همین راستا میباشد؛ بدین ترتیب کاربران، می توانند موسیقی مورد علاقه خود را در این پلتفرم وارد کنند. البته اگر از لحاظ قانونی اجازه این کار به آنها داده شود.
بعلاوه امکان استفاده از کتابخانه موسیقی خود اینستاگرام نیز برای خالقان محتوا ممکن می باشد؛ اینستاگرام طبق قرارداد جدیدش با ناشران مختلف، اجازه ای کسب کرده که طبق آن میتواند موسیقیهای محبوب سراسر جهان را در کتابخانه اختصاصی خودش داشته باشد. که از تنوع بالایی، برخوردار است.
الی گولدینگ، که یکی از خوانندگان و ترانهسراهای انگلیسی می باشد، به مناسبت این تغییرات، در اینستاگرام خود، پستی منتشر کرد که از جلوههای پویای جدید اینستاگرام، در آن استفاده کرده است.
اینستاگرام قابلیت جدید دیگری را نیز معرفی کرده است که نامش جلوههای بصری کتابخانه محتوای چندرسانهای می باشد؛ این قابلیت، این امکان را به کاربران میدهد که جلوههای مدنظر خود را روی هر ویدئو یا تصویر دلخواه که در گالری گوشی خود ذخیره کردهاند، به اجرا درآورند.
در حالت عادی این امکان فقط به این صورت بود که همزمان با ضبط ویدئو، کاربران قادر بودند، جلوههای واقعیت افزوده را اعمال کنند؛ اما این امکان جدید، اعمال جلوههای بصری روی ویدئوهای ضبط شده از پیش را نیز، فراهم می کند.
ما از مدتها پیش شاهد این قابلیت بر روی جلوههای خود اینستاگرام بودیم اما کاربران و تولیدکنندگان متفرقه یا تردپارتی، امکان دسترسی به آن را نداشتند؛
مدیر محصول اسپلرک AR، مت رابرتز، میگوید:« پلتفرم اینستاگرام، میتواند بهترین فرصت ممکن را به خالقان محتوا از طریق جلوههای بصری، برای ایجاد نوآوریهای جدید ارائه بدهد؛ کاربران حتی می توانند با استفاده از اسپارک AR، طرفدارانی خاص برای خود داشته باشند.
اینستاگرام دائماً در حال ایجاد تغییرات روی جلوه های واقعیت افزوده خود، می باشد؛ و حتی از ماه آوریل گذشته میزبان استیکرهای واقعیت افزوده نیز شده است.
امکانات دیگر بسیاری، نیز روی این شبکه اجتماعی اضافه شدهاند، که می توانیم از جمله به این موارد اشاره کنیم: روشی جدید در به نمایش گذاشتن جلوههای بصری در پروفایل خالقان محتوا، آپدیت شدن گالری جلوههای بصری با امکاناتی متنوعتر و برای ارائه جلوههای بهتر به کاربران و نوعی دیگر از جلوههای ویژه که این امکان را به کاربر میدهد که هر ویدئویی که در داخل گالری گوشی خود دارد را به محتوای در حال تولید خود اضافه کند.
اضافه شدن این قابلیت در اینستاگرام اتفاق غیرمنتظره ای، نبود؛ زیرا قابلیتی مشابه، در تیک تاک به صورت گسترده برای تولید میم مورداستفاده قرار میگرفت.
مت رابرتز در برابر سوال خبرنگار وبسایت ورج که از او پرسید: اینستاگرام چه برنامههایی برای تبدیل شدن به پلتفرم اصلی میمهای اینترنتی دارد؟ گفت:« ترجیح میدهم به این سوال پاسخ ندهم» و در ادامه به امکانات ارائه شده به کاربران برای تولید ویدئو در اینستاگرام پرداخت.
او همچنین به این نکته اشاره کرد که محتواهایی که در دیگر شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، معمولاً محتوا های جالبی است، که ابتدا در اینستاگرام تولید شده و سپس کاربران، آن را در دیگر شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشتهاند؛ او در ادامه گفته:« بهتازگی بسیاری از قابلیتهای دیگر اینستاگرام مانند کوییز به تیک تاک هم اضافه شده است.»
تفاوت اینستاگرام با اسنپ چت
برخلاف اسنپ چت که برنامهای ویژه برای خالقان محتوا داشته و در ازای استفاده از جلوه های واقعیت افزوده به آنها پول پرداخت میکند، اینستاگرام درآمد خاصی را برای کاربران این جلوهها فراهم نمیکند؛
اما بااینحال، اینستاگرام برخلاف اسنپ چت به توسعهدهندگان خود این اجازه را میدهد، که هر کسب و کار و تجارتی که میخواهند را به راه بیندازند و بتوانند درآمد کسب کنند؛ در ابتدای کار اولیه پلتفرم اسپارک AR، توسعهدهندگان، امیدوار بودند که از طریق جلوههای بصری بتوانند به کسب درآمد بپردازند؛
رابرتس اعلام کرده که این اتفاق در شرف رخ دادن است.
امیدواریم از مقاله فوق که در زمینه هوشمصنوعی بود، خوش تان آمده باشد.
ارسال نقد و بررسی